Natuur centraal op Toogdag voor de Wadden

Hoe ziet het Waddengebied eruit in 2100? En welke keuzes moeten we vandaag maken om
die toekomst mogelijk te maken?
Met die vragen kwamen op maandag 15 juni bijna 300 inwoners, ondernemers, bestuurders,
onderzoekers, maatschappelijke organisaties en jongeren samen in Theater De Kampanje in
Den Helder tijdens de Toogdag voor de Wadden.
Een dag vol kennis, gesprekken, ontmoetingen en soms ook ongemakkelijke vragen. Want
één ding werd gedurende de dag steeds duidelijker: de toekomst van het Waddengebied ligt
niet vast. De keuzes die we vandaag maken, bepalen hoe het gebied zich de komende
decennia ontwikkelt.
Lees hier het verslag en de link naar alle foto’s van de Toogdag:











- Nieuw advies van het Omgevingsberaad voor het BOW van 15 juni 2026Op 8 juni bracht het Omgevingsberaad Waddengebied advies uit aan het Bestuurlijk Overleg Waddengebied dat twee keer per jaar plaatsvindt. Dit BOW vond 15 juni jl. plaats tijdens de jaarlijkse Toogdag. Het advies was gericht op de agenda van het Bestuurlijk Overleg Waddengebied tijdens de jaarlijkse Toogdag. Minister Karremans (voorzitter) en minister Van Essen (via videoverbinding) namen deel aan het BOW, samen met bestuurders van provincies, gemeenten en waterschappen.
- Natuur centraal op Toogdag voor de WaddenHoe ziet het Waddengebied eruit in 2100? En welke keuzes moeten we vandaag maken om die toekomst mogelijk te maken? Met die vragen kwamen op maandag 15 juni bijna 300 inwoners, ondernemers, bestuurders, onderzoekers, maatschappelijke organisaties en jongeren samen in Theater De Kampanje in Den Helder tijdens de Toogdag voor de Wadden.
- Omgevingsberaad Waddengebied neemt deel aan trilaterale regeringsconferentie in EsbjergHet Omgevingsberaad Waddengebied kijkt terug op een waardevolle deelname aan de trilaterale regeringsconferentie in Esbjerg. Dit jaar markeerde de bijeenkomst de afsluiting van het Deense voorzitterschap en de start van vier jaar Nederlands voorzitterschap van de trilaterale samenwerking.


